skivhyllan

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Skivor i julstöket.

Av skivhyllan - 29 december 2014 09:55

God jul alla läsare och förbipasserande bloggare!

Nu har man stoppat i sig på tok för mycket julmat under en veckas tid så det är dags att landa, spinna några skivor och bara njuta.


Sitter otåligt och väntar på en skiva införskaffad på tradera under helgen, Fire Of Uknown Origin med Blue Öyster Cult,en helt fantastisk platta från 1981. Har tok lyssnat på den på mobilen de senaste 2 veckorna, så nu sitter låtarna fast så illa att jag nynnar på dem i sömnen. :)
 En ny favorit platta helt klart! Så häng med och nynna med mig.



Andra skivor som gått varma i hörlurarna under julen är:

Burzum - Hliðskjálf och Daudi Baldrs, två skivor som tidigare inte tilltalat mig direkt alls men som verkligen gått från *plink*plonk på en billig Casio synth till väldigt stämningsfulla verk i mina öron. Även Umskiptar skivan har börjat växa och snart hittat en plats i skivhyllan.



#musik #skivor #vinylskivor #jul

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skivhyllan - 16 maj 2015 07:40

Ja som ni säkert har hört kära läsare så har denna blues legend lämnat oss vid 89 års ålder. BB King startade sin karriär redan 1949 och turnerade flitigt och har spelat in över 50 skivor.(!) Jag äger tyvärr bara en bråkdel av dessa. Men spelar mig...

Av skivhyllan - 8 maj 2015 20:15

Från det gamla goda 60talet, närmare bestämt 1965. Sean Connery gör en klassisk roll som Bond. Musiken har allt ett Bond soundtrack bör ha, pampig orkester och Tom Jones på sång i titelspåret. Kan lova att den goda Guinness ölen jag sitter och mums...

Av skivhyllan - 2 maj 2015 11:45

Nästa platta som får spinna är Dissection's andra skiva och helt klart den bästa. En perfekt mix av melodiös death, black metal med en härlig atmosfär i ljudet. Funderar på om inte jag skrivit om denna innan, hmm aja grym platta iallafall! Den är...

Av skivhyllan - 2 maj 2015 10:15

Ja då var det lördag, huvudvärk och dåligt väder. Tur man har något litet att pyssla med och bra musik att lyssna på. Först ut denna mulna morgon är en liveplatta. Geffen records GEF 88575 Hollänsk press 1982 Kommer med en trevlig ...

Av skivhyllan - 1 maj 2015 09:18

Min introduktion till detta fenomenala band. Det bästa med att börja med denna plattan är att när väl låtarna börjar fastna så sitter de antagligen för evigt. Det ska väl nämnas att detta antagligen är deras svåraste skiva för de flesta, väldigt di...

Ovido - Quiz & Flashcards