skivhyllan

Direktlänk till inlägg 11 april 2015

The Beach Boys - Pet Sounds

Av skivhyllan - 11 april 2015 19:26

I dag var det lite skivbläddrande i en av de lokala butikerna på schemat.

Hittade denna trevliga platta, en digitalt remastrad version från 1988 i stereo, önskar det var i mono och originalet från 1966 :P  Men man kan inte alltid få allt antar jag.
 Men för strax under 200kr och i det fina skicket så är jag nöjd och belåten iallafall.


Kikade även på en platta med Frank Zappa, men efter lite velande så kunde jag inte minnas om jag redan hade den eller inte, nu ska jag kika i hyllan och.... fan, jag hade den inte :(  Aja får bli nästa veckas platta ifall den finns kvar då vill säga.


Men tillbaka till skivan jag faktiskt köpte som räknas till en av de viktigare inom psykadeliska tiden på 60talet, för vem har ett spår med massa djurläten?!?!  måste vara en ren chock på den tiden. hahaha! 

Idag har man allt från folk som kräks (carnivore) eller varför inte stön å annat smått och gott!

Så kvaliten är kanske lite halv rolig men tippar på att detta har lite med den digitala remastringen att göra.

Skivan innehåller två riktigt klassiska låtar, "Wouldn't it be nice och "God only knows som verkligen är fantastiska låtar.

Men lika ofta som den hamnar med på topplistor över viktiga och banbrytande skivor.

Så hamnar omslaget på topplistor över de mest fula och fåniga som någonsin släppts, så skivans populäritet har definitivt inte varit pga omslaget. :)


     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skivhyllan - 16 maj 2015 07:40

Ja som ni säkert har hört kära läsare så har denna blues legend lämnat oss vid 89 års ålder. BB King startade sin karriär redan 1949 och turnerade flitigt och har spelat in över 50 skivor.(!) Jag äger tyvärr bara en bråkdel av dessa. Men spelar mig...

Av skivhyllan - 8 maj 2015 20:15

Från det gamla goda 60talet, närmare bestämt 1965. Sean Connery gör en klassisk roll som Bond. Musiken har allt ett Bond soundtrack bör ha, pampig orkester och Tom Jones på sång i titelspåret. Kan lova att den goda Guinness ölen jag sitter och mums...

Av skivhyllan - 2 maj 2015 11:45

Nästa platta som får spinna är Dissection's andra skiva och helt klart den bästa. En perfekt mix av melodiös death, black metal med en härlig atmosfär i ljudet. Funderar på om inte jag skrivit om denna innan, hmm aja grym platta iallafall! Den är...

Av skivhyllan - 2 maj 2015 10:15

Ja då var det lördag, huvudvärk och dåligt väder. Tur man har något litet att pyssla med och bra musik att lyssna på. Först ut denna mulna morgon är en liveplatta. Geffen records GEF 88575 Hollänsk press 1982 Kommer med en trevlig ...

Av skivhyllan - 1 maj 2015 09:18

Min introduktion till detta fenomenala band. Det bästa med att börja med denna plattan är att när väl låtarna börjar fastna så sitter de antagligen för evigt. Det ska väl nämnas att detta antagligen är deras svåraste skiva för de flesta, väldigt di...

Ovido - Quiz & Flashcards