skivhyllan

Alla inlägg den 16 april 2015

Av skivhyllan - 16 april 2015 20:38

Jag tänkte jag gör ett kort inlägg om bänken jag byggde klart igår, riktigt nöjd!

Antar att jag inte är ensam om att ha sucktat efter dyra, snygga hyllsystem,bänkar och annat läckert för att ge anläggningen ett bättre hem.  Antar att jag inte heller är ensam om att tappa hakan när prislappen vänds...


Så här är mitt tips och jag lovar att det är billigt,smidigt,enkelt och kräver minimalt med utrustning,kunskap och öl.


3st gängstänger M20 från biltema.

24st muttrar

24st brickor

24st gummi brickor om det känns som det behövs, jag körde bara på den översta hyllan eftersom där står vinylspelaren. (får se om jag ändrar på detta och sätter emellan alla hyllplan, om jag upplever att det leder för mycket vibrationer eller dyligt.)

4st MDF hyllplan  400x600x20   Vilket är prima om man går till K-rauta som kapar åt en, då får man ut 12 hyllplan på en stor skiva med minimalt spill.
1st borrmaskin med borr dosa för att borra hål i skivan.. mmm precis, inte jätte otippat. :)

Sist men inte minst montera!


Om man har borrmaskin och rätt storlek på borrdosa liggandes (vilket jag har). Skulle tippa på att om man köper stänger,muttrar och brickor och bygger 3st bänkar så blir det kanske 400-500kr bänken.


Jag har satt en mutter i botten på varje, men tänkte hitta något bättre och snyggare alternativ.


 


Hej hopp så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards