skivhyllan

Alla inlägg den 6 december 2014

Av skivhyllan - 6 december 2014 12:53

Kära Megadeth!


Jag blev så glad när jag såg att det skulle komma nysläpp på både Countdown To Extinction och Youthanasia, visst jag har originalen i hyllan redan. Men eftersom de kostade en liten slant så vill man ju helst ha en ny kopia att bara spela. (fånig som man må vara)


Men så till min stora besvikelse.  Bildskivor!!??  va i helvete!
Va är detta för billigt smäck! Har väntat i flera år på att det som kommer efter R.I.P skivan ska få ett återsläpp

och så detta....  Jahapp! Inte får ni mina pengar iallafall.


http://ginza.se/product/megadeth/youthanasia-picturedisc-/256259/

http://ginza.se/product/megadeth/countdown-to-extinction-picturedisc-/256241/


#musik #skitformat #bildskiva #dynga #vinylskivor #skivor #vinyl


Av skivhyllan - 6 december 2014 12:14

Idag hämtade jag ut ett trevligt packet på posten, närmare bestämt en av 12" singlarna från min favorit platta med Maiden, Somewhere in time (1986) Singeln är i near mint skick och innehåller:

Sida A: Stranger in a strange land

Sida B: That girl och Juanita


Får väl erkännas att jag köpte den för omslaget. :)

Tycker personligen att Riggs målningar från denna plattan (och dess singlar) är de snyggaste och mest detaljrika han någonsin gjort.



Iron Maiden - Stranger In A Strange Land

EMI - K 060 20 1551 6

12", 45 RPM, Maxi-Single

Holländsk press


 


#musik #vinylskivor #skivor #recension #vinyl #ironmaiden

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards