skivhyllan

Alla inlägg den 21 mars 2015

Av skivhyllan - 21 mars 2015 15:42

Sista skivan som jag fick med mig hem för dagen känner nog de flesta igen antar jag.

Inte en fantastisk platta rent musikmässigt, inte i mina öron i allafall.

Jag gillade första skivan, den flörtade mer med tidig metal, denna känns mer radio popig och gjord för att sälja till en så bred publik som möjligt. Varför köpte ja den dårå?

Jo för de sjukt snyggt målade bilderna av den Polske konstnären Zbigniew Bielak i den 12 sidiga boken som finns inuti gatefolden. :) plus omslag och inlay.


Universal Music AB - 060253734016
Format:
Vinyl, LP, Limited Edition, Repress, Orange
Country:
Scandinavia
Released:
05 Dec 2014
 
                   
 
Av skivhyllan - 21 mars 2015 15:35

Skiva nummer två.

Är Benefit med Jethro Tull, detta är deras tredje platta, behöver nog inte säga så mycket om varken bandet eller skivan. Det är den första av deras skivor som såldes i över 1 miljon exemplar, den är även inspelad i en bättre studio än de tidigare.


Alltid lite skoj att få tag i en norsk utgåva.


Sonet - SLP 3004
Format:
Vinyl, LP, Album
Country:
Norway
Released:
1970

   



Av skivhyllan - 21 mars 2015 15:19

Så äntligen kom jag iväg och bläddrade lite skivor, alltid lika skönt för själen.

Första plattan på spelaren är en väldigt härlig proggrockskiva från ett Italienskt band, låter väldigt mycket som Genesis på sina ställen. Speciellt sångmässigt.


Manticore - 27 143 XOT
Format:
Vinyl, LP, Album
Country:
Germany
Released:
1976

     


Ovido - Quiz & Flashcards